NEWTON MEDIA MONITORING NEWTON Media a.s.

Plné znění zprávy

V září startuje stavba dálnice
15.8.2008  Českokrumlovský deník  str. 03  Českokrumlovsko - okolní okresy
Daniel Vacek
Do tří let by měla být dálnice z Tábora do Veselí nad Lužnicí průjezdná.

Táborsko/ Dálnici D3 začne stavět firma Strabag již v září. Úsek dlouhý 25 kilometrů, z Tábora do Veselí nad Lužnicí, přijde na deset a půl miliardy korun a vzniknou na něm tři mosty. Oddychnou si hlavně lidé z Plané nad Lužnicí.

Planá bude dýchat

Nejvíce si od přehuštěné dopravy oddychne táborská aglomerace, tedy Tábor, Sezimovo Ústí a především Planá nad Lužnicí, kde trpí dva a půl tisíce lidí nadměrným hlukem z dopravy.
Problémem zůstává napojení na dálnici mezi Madetou a masokombinátem a křižovatka hlavní silnice se silnicí na Sviny za Veselím nad Lužnicí.
„Jako první bude zahájena stavba mostu přes rybník Koberný mezi Ústím a Planou. Ostatní stavby budou navazovat. Do tří let by měla být dálnice průjezdná až k Veselí,“ řekl senátor Pavel Eybert, který je předsedou sdružení pro výstavbu této dálnice.
Nejlepší podmínky s nejnižší cenou nabídla firma Strabag. Kromě výstavby Temelína bude stavba dálnice D3 největší investicí v jižních Čechách. Státní fond dopravní infrastruktury má na ni pro příští rok tři miliardy korun. Otazníky stále visí nad dálničním přivaděčem mezi Planou a Sezimovým Ústím. Silnici od nového kruhového objezdu k masokombinátu staví Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), napojení na dálnici Ředitelství silnic a dálnic ČR.
„Zbylá prostřední část je v kompetenci Jihočeského kraje. Ten celou akci zastřešuje. Stavba úseku se měla realizovat současně, ale kvůli zpoždění výstavby dálničního úseku se Jihočeský kraj rozhodl zatím nerealizovat svůj úsek,“ odpověděl za správu dopravní cesty Ondřej Göpfert.

Ruská ruleta

Další problém je podle Eyberta signalizován ve Veselí nad Lužnicí, kde se kříží hlavní silnice se silnicí třetí třídy na obec Sviny. Před touto křižovatkou by se měla dálnice napojit na dosavadní silnici první třídy. Řidiči na vedlejší silnici totiž nedokáží odhadnout rychlost blížících se aut. Místo je proslulé dopravními nehodami, které mívají poměrně těžké následky. A může být ještě hůře!
„V momentě zprovoznění úseku dálnice budou na tuto křižovatku přijíždět řidiči rychlostí sto třicet kilometrů za hodinu a ne každý na konci dálnice sníží rychlost po vjezdu na komunikaci první třídy. Proto by bylo vhodné toto křížení vybudovat v předstihu,“ vyjádřil se Eybert s tím, že během deseti let zdržování výstavby dálnice kvůli některým představitelům ministerstva životního prostředí se její cena vinou inflace zdvojnásobila.

Region| Jižní Čechy


 
© 2008 NEWTON Media a.s.
www.newtonmedia.cz