NEWTON MEDIA MONITORING NEWTON Media a.s.

Plné znění zprávy

2010: dálnice dojde k hranici
16.7.2008  Mladá fronta DNES  str. 02  Jižní Čechy
JAN ŠTIFTER
Vedle D3 se mohou lidé za dva roky těšit na další kilometry R4 u Písku a řadu silnic první třídy

Jižní Čechy - Rok 2008: Jižní Čechy mají nejmenší počet kilometrů dálnic v celé zemi. Rok 2010: Všechno je jinak, vzniká prakticky celý úsek D3. Alespoň podle představ Ředitelství silnic a dálnic.
MF DNES získala plán strategických pozemních komunikací, které se mají v roce 2010 na jihu Čech stavět. Vedle dálnice D3 se lidé mohou těšit například na další kilometry R4 u Písku a řadu silnic první třídy.
Nákresy zachycují jednotlivé etapy výstavby D3. V letošním roce mají stavaři pracovat výhradně mezi Táborem a Veselím. O dva roky později už na celé délce až k Dolnímu Dvořišti. První automobily by tudy měly projet v roce 2014.

Mohl by se stavět celý úsek dálnice. Když vše půjde dobře „Ano, pokud vše půjde dobře, mohl by se v roce 2010 stavět celý úsek dálnice. Ale ono to tak dobře jít nemusí,“ řekl včera Josef Pešl z Ředitelství silnic a dálnic.
Optimistické jsou také vyhlídky u silnice R4. Měla by spojit Písek s Prahou. Ředitelství silnic a dálnic ve svých nákresech avizuje, že v roce 2010 bude pracovat na kilometrech od Písku až ke středočeské Příbrami. Málokdo tomu však věří. Zástupci měst v okolí se shodují, že termíny se nepodaří dodržet. „Kdybych byl snílek, tak bych v to alespoň doufal. Bohužel nejsem,“ reagoval starosta Písku Miroslav Sládek.
„To jsou naprosto nereálné vyhlídky,“ poznamenal včera k plánům také místostarosta Příbrami Václav Beneš.
Shoduje se s nimi veřejnost. „O těchto důležitých cestách jsem slýchal už jako dítě. A stále po nich nejezdíme,“ konstatoval devětatřicetiletý Jan Burgerstein z Budějovic.
Ředitelství silnic a dálnic však nejdůležitějšími jihočeskými tahy nekončí. Chce pracovat na řadě silnic první třídy. Je mezi nimi například úsek mezi Hněvkovem a Sedlicí u Blatné nebo Vimperkem a Solnou Lhotou.
„Obě cesty jsou dnes nevyhovující, auta se tam kříží s vlaky, potřebujeme to co nejdřív vyřešit,“ vysvětloval Jaroslav Krasl z Ředitelství silnic a dálnic.
Názor na termíny má podobné jako Josef Pešl. Stihnout se dají, je před nimi ale řada překážek. „U Blatné budeme rádi, když se do konce roku 2010 podaří získat stavební povolení. Ale u Vimperka to podle mě nestihneme,“ připustil.
V letech 2010 - 2011 by se mělo ředitelství soustředit na obchvat Lišova u Budějovic. Obyvatelé městečka, kudy denně projíždí až 15 tisíc aut, mají podle Krasla šanci, že se ho dočkají včas.

* Úseky D3 a R3
C1: Tábor - Soběslav
C2a: Soběslav - Veselí nad Luž.
C2b: most přes Lužnici
C2c: Veselí nad Luž. - Bošilec
C3: Bošilec - Ševětín
C4: Ševětín - Borek
C5: Borek - Úsilné
C6: Úsilné - Hodějovice
C7: Hodějovice - Třebonín
C8: Třebonín - Kaplice Nádraží
C9: Kaplice Nádraží - Nažidla
C10: Nažidla - Dolní Dvořiště
* Úseky R4
C11: Lety - Čimelice
C12: Čimelice - Mirotice
C13: Mirotice, rozšíření
C14: Mirotice - Třebkov
* Silnice 1. třídy
C50: I/4 Vimperk - S. Lhota
C51: I/19 Chýnov
C52: I/20 Hněvkov - Sedlice
C53: I/23 Nová Olešná
C54: I/34 Lišov
C55: I/34 Propojení Č. Buděj.
C56: I/34 Stráž n. Než. - Lásenice
C57: I/39 Černá v Pošumaví
C58: I/39 Horní Planá
C59: I/39 Třebonín - Rájov
Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic

Foto popis|

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jižní Čechy


 
© 2008 NEWTON Media a.s.
www.newtonmedia.cz