V roce 2011 bychom se měli svézt po dokončeném úseku dálnice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Pětadvacet kilometrů bude stát 10,5 miliardy korun, stavební práce začaly loni a letos se má prostavět více než 1,5 miliardy korun.
V pondělí se v Českých Budějovicích sešli starostové obcí dotčených plánovanou výstavbou dálnice. Jednání zorganizovaly Sdružení pro výstavbu D3 a R3 a Společnost pro rozvoj silniční dopravy.Starosta Bechyně Jindřich Bláha má ale obavy, zda se plánovaný termín vůbec stihne: "Podle mých informací zatím není ani na jeden úsek, s výjimkou rybníku Koberný, vydáno stavební povolení, což je hlavní předpoklad, aby stavba mohla začít. Technologické lhůty některých mostů jsou dva a půl roku a tak si myslím, že termín červen 2011 je hodně na hraně."Ředitel českobudějovické správy Ředitelství silnic a dálnic Josef Pešl řekl, že se připravuje území pro trasu dálnice, chystají se přeložky sítí či místních komunikací, pracuje se na stavebních povoleních a proto věří, že stanovený termín je reálný: "Když to porovnáme se stavbou rychlostí silnice R4 nad Pískem Mirotice - Třebkov, tak to sice je kratší úsek, ale na druhou stranu je rozpracován v celé délce šesti kilometrů. Předpokládáme, že na stavbě dálnice je konsorcium čtyř firem, ty jí mají nějakým způsobem rozdělenu a pokud na úsecích budou pracovat stejně jako na R4, tak termín je možný."Další úseky dálnice a následně rychlostní silnice směrem k hranicím jsou ve fázích příprav. Od Veselí nad Lužnicí by se měla trasa stavět v režimu tzv. PPP - Public Privat Partnership, tedy partnerství privátní a veřejné sféry. Letos se má vybrat koncesionářská firma, která se stavby ujme.U krajského města půjde trasa i tunelem. Ředitelství silnic a dálnic totiž při plánování vzalo v potaz návrh, se kterým ve společném memorandu přišly České Budějovice a okolní obce. Půjde sice o dražší variantu, než vedení trasy po povrchu, ale bude ohleduplnější k životnímu prostředí.
URL| http://www.rozhlas.cz/_zprava/559672
|