NEWTON MEDIA MONITORING NEWTON Media a.s.

Plné znění zprávy

Dálnice D3 má jistých 10,5 miliardy
18.3.2009  Táborský deník  str. 01  Titulní strana
ALENA ŠATROVÁ
Táborsko/ Ačkoli stát musel ze svého balíku na stavby silnic miliardy škrtat, jihočeská D3 je stále jeho prioritou a peníze na své pokračování do Veselí nad Lužnicí dostala.
Řidiči a především lidé z obcí kolem trasy, které již roky trpí velkou dopravou, tak mají jistotu, že se dočkají obchvatu a dalších 27 kilometrů dálnice.
„Příjmy z daní, mýta i privatizací jsou nižší, proto je prioritou ministerstva dopravy dokončit rozpracované stavby,“ vysvětlil důvody krácení původního rozpočtu Tomáš Čoček ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Pro letošní rok poskytlo ministerstvo financí tedy jen něco málo přes 36 miliard a pro příští roky se dnes hovoří o 38 miliardách.
Vedení dálniční trasy z Tábora do Veselí nad Lužnicímá jistých 10,5 miliardy, pro letošní rok 1,7 miliardy korun.

Hotovo za tři roky

Celý objem peněz má jít ze zdrojů Evropské unie.
Podle Čočka však hladký průběh schvalování v Evropské komisi, a to nejen pro táborskou část, mohou narušit ekologové. Ti do Bruselu zasílají svá negativní stanoviska ke stavbám dálnic. Po novém úseku až do Veselí mají řidiči poprvé projet v červnu roku 2011.
„V tomto roce ale nedojde k dokončení žádného kilometru, pouze k jejich rozpracování,“ upřesnil předseda Sdružení pro stavbu D3 a R4 senátor Pavel Eybert.
Na dokončení dvou zbývajících bloků v okrese má zhotovitel tedy už jen dva roky a tři měsíce.
Kromě dálnice musí postavit i most přes rybník Koberný, Černovický a Myslkovický potok a kilometrové přemostění Lužnice.
Starosta Soběslavi Jindřich Bláha dokončení v termínu příliš šancí nedává.
„Byli bychom rádi, kdyby se u nás už začalo, já termínu dokončení nevěřím,“ řekl.
Daleko optimističtěji se na harmonogram prací dívá bývalý hejtman Jan Zahradník. „Já myslím, že termín dokončení je reálný. Hlavně proto, že dodavatel si ohlídá, aby dostával peníze a aby kapacity, které do stavby vkládá, pro něj co nejrychleji skončily,“ předpokládá.
Ředitelství silnic a dálnic však ještě nemá všechna stavební povolení a neskončily ani výkupy pozemků. Přesvědčuje majitele, aby je prodali a stát je nemusel vyvlastňovat. Strana 2

Region| Jižní Čechy


 
© 2009 NEWTON Media a.s.
www.newtonmedia.cz