TÁBOR -Dálnice a železniční koridor byly hlavními tématy první ze série veřejných předvolebních debat,které před podzimními volbami v jihočeských městech pořádají Regionální televizní agentura (RTA)a Deníky Bohemia a která se odbývala v úterý v Divadle Oskara Nedbala v Táboře.
»Musím jasně říci,že nejsme spokojeni se zdravotnictvím,přestože to někdo předkládá jako klad, nespokojeni jsme také se školstvím a s dopravní obslužností drobných obcí,«prohlásil Václav Ebert, táborský zastupitel a»čtyřka« krajské kandidátky KSČM. Domnívá se,že lidé si neuvědomují,jak jsou důležité krajské volby.»Asi jim to neumíme v dostatečné míře vysvětlit. Neuvědomují si,kdo rozhoduje o množství peněz do nemocnic,středního školství nebo poničených silnic. Apeluji proto na občany,aby se voleb zúčastnili,«pokračoval dál Ebert.»Projekt PPP pro výstavbu dálnice D3 nám byl podstrčen,«tvrdil Ebert a upozornil,že soukromo-veřejné projekty zatím v ČR nemají tradici. »Určitě by to neslo svá rizika,«myslí si a dává přednost jistějšímu použití státních peněz.
Knepřílišoptimistické prognóze vývoje jihočeské dopravy a dálnice D3 se vyjádřil i jihočeský hejtman Jan Zahradník (ODS). Napadl Stranu zelených,že se ostře postavila proti schválenému územnímu plánu a výstavba jihočeské dálnice tak nemůže bezproblémově pokračovat. Nejhorší je podle něj situace v Posázaví. Stavba dálnice mezi Táborem a Veselím bude stavěna ze státních prostředků,další kus dálnice směrem k hranicím by mohl být realizován společně se soukromým partnerem,ale podle Zahradníka to není jediná možnost.»Na příští rok jsou již připraveny další prostředky,asi dvě miliardy korun pro to,aby se mohlo dále stavět,«sdělil dále Zahradník a připomněl,že jihočeská část dálnice D3 by mohla být dokončena do roku 2014.
Ohledně regionálního dopravního problému Křižíkova náměstí v Táboře Ebert uvedl,že v tomto případě možná vázne komunikace mezi krajem a městem Tábor. To však z hlediště odmítla starostka Tábora Hana Randová (ODS),komunikace města s krajem je prý příkladná. Ebert se obává,že ve střednědobém pohledu nebude dostatek prostředků pro opravu místních komunikací.»Bohužel,obce jsou podfinancované,kraj už takto má nedostatek prostředků. Raději bych se proto přiklonil k financování zejména oprav krajských komunikací,nikoliv silnic nižší třídy a k daleko větší dopravní obslužnosti obcí,než k nějakému splavňování Vltavy a jihočeskému letišti,«formuloval názor KSČM Ebert. Existují totiž obce,konkrétně 13,6 %,kam nezajíždí vlak ani autobus.
»Bereme se za obyčejné lidi a neměníme program během volebního období jako někdo,nemáme přeběhlíky ani lobbisty,«motivoval na závěr předvolební diskuse v Táboře své voliče Ebert.
|