Vladimír KROC, redaktor
--------------------
Středočeské kraj i starostové obcí ve středních Čechách trvají na tom, aby chystaná dálnice D3 vedla ve schválené takzvané stabilizované variantě. Její zpochybnění by podle nich zdrželo stavbu dálnice o deset let. Hejtman a starostové tak reagují na stanovisko ministerstva životního prostředí, které uložilo Ředitelství silnic a dálnic, aby vypracovalo projekt jiné trasy.
redaktor
--------------------
O dálnici D3 mezi Prahou, Táborem, Českými Budějovicemi a hranicí s Rakouskem se debatuje dlouhá desetiletí. Po letech dohadů schválilo středočeské zastupitelstvo před dvěma lety územní plán, který počítá pouze s jednou variantou trasy, takzvanou stabilizovanou. Ministerstvo životního prostředí ale v rámci posuzování vlivu na životní prostředí přišlo s alternativní trasou a chce po Ředitelství silnic a dálnic, aby k ní připravilo potřebné podklady.
Petr BENDL, hejtman Středočeského kraje /ODS/
--------------------
My bychom museli celý územní plán této části Středočeského kraje projednat znovu podle nového zákona a experti říkají, že by to zdrželo zhruba deset let.
Jakub KAŠPAR, mluvčí ministerstva životního prostředí
--------------------
Ministerstvo životního prostředí na tomto svém názoru nemůže nic změnit, protože musí posuzovat ty varianty věcně a víme, že existuje varianta, která je k přírodě a životnímu prostředí středních Čech šetrnější.
redaktor
--------------------
Zatímco takzvaná stabilizovaná varianta by se stavěla takříkajíc na zelené louce a její součástí by byl i obří most přes údolí Sázavy, varianta ministerstva životního prostředí počítá s rozšířením stávající silnice mezi Táborem a Benešovem. Součástí má být velká křižovatka s dálnicí D1.
Alfred BRUNCLÍK, ředitel Ředitelství silnic a dálnic
--------------------
Optimální postup je věnovat se jenom stabilizované variantě, protože co prodražuje cenu výstavby silniční infrastruktury, je čas.
Jakub KAŠPAR, mluvčí ministerstva životního prostředí
--------------------
Je potřeba mít v ruce ty materiály, tu dokumentaci a nad ní, na ní se podívat zcela, zcela věcně.
Pavel EYBERT, předseda Sdružení pro výstavbu D3 /ODS/
--------------------
Ministerstvo životního prostředí nesouhlasí s výstavbou jakékoliv dálnice. Ale protože to nemůže říci přímo, tak to dělá takovými obstrukcemi, že stále vymýšlí varianty.
redaktor
--------------------
Sporný středočeský úsek dálnice D3 má měřit padesát osm kilometrů. Podle stávajících plánů by jeho stavba měla stát kolem třiceti miliard. Pokud by šlo všechno hladce, měla by být dálnice D3 hotova kolem roku 2015.
|