NEWTON MEDIA MONITORING NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o.

Plné znění zprávy

Dálnici D3 by obce rády měly pod zemí
29.10.2007  Písecký deník  str. 03  Písecko
PETR LUNDÁK
České Budějovice a okolí navrhují šetrnější obchvat města k přírodě i k zde žijícím obyvatelům.

Českobudějovicko/ Úsilné, Hůry, Rudolfov, Vráto, Dubičné, Dobrá Voda u Českých Budějovic, Srubec, Staré Hodějovice a v neposlední řadě krajské město. Tyto obce založily společné memorandum, které má za úkol ulehčovat jednání okolo výstavby dálnice D3, a to v úseku od Úsilného po Staré Hodějovice. Ohleduplnější řešení k lidem a hlavně pak k přírodě.
Tak by se dala stručně charakterizovat slova starostů, kteří spolu s českobudějovickým magistrátem navrhují jiné terénní profily, než jaké naplánovala společnost Ředitelství silnic a dálnic.
„Jediné, v čem se rozcházíme proti původním návrhům, je podélný profil dálnice. Cílem memoranda je, aby zazněl náš společný názor na věc,“ řekl k paktu českobudějovický primátor Juraj Thoma.

Dvě varianty

Vedoucí představitelé obcí kromě jiného chtějí, aby D3 v místech mezi Dobrou Vodou a krajským městem vedla pod povrchem a podjížděla tak i Dobrovodský potok.
ŘSD přitom na druhé straně navrhuje dvě stě šedesát metrů dlouhý most, takzvanou estakádu. Ta by výrazným způsobem narušila život v celém okolí, tak i celkové panorama Dobré Vody.
„Chceme dálnici D3 vést okolo města tak, jako jsou dnešní trendy v Evropě. Nechceme nic nereálného a ani nic nadstandardního, pro naše řešení jsme našli pochopení také na ministerstvech,“ dodal k primátorovi jeho náměstek František Jelen.
Náměstek primátora věří na sto procent, že podle návrhů Českých Budějovic a okolních obcí se nakonec začne spojnice severu a jihu republiky stavět. Toto řešení by ale bylo skoro o miliardu korun dražší, než předpokládaly dosavadní návrhy ŘSD. Technicky velice náročný oříšek by pak přinesla nejen zapeklitá otázka, jak dostat celou stavbu pod koryto Dobrovodského potoka.

***

POŽADAVKY MEMORANDA

A: rozšíření pasu na Rudolfovské ulici (z původních 12mna zářez široký 60 m)
B: snížení D3 kolem Hlinska na úroveň terénu a obchvat Hlinska
C: vedení D3 pod Dobrovodským potokem namísto estakády (dlouhý most)
D: snížení D3 kolem úložiště popílku a také u Pohůrky na úroveň terénu E: vedení D3 kolem N. Hodějovic v zářezu, úprava křížení s ulicí Ke Studánce

Foto popis| NÁVRHY TRASY D3. Graf znázorňuje jakými výškovými profily by měla dálnice D3 vést okolo Českých Budějovic. Tmavší linka znázorňuje současný stav projektu (Ředitelství silnic a dálnic), linka světlejší (níže položená) ukazuje, kudy by měla D3 vést podle Českých Budějovic a okolních obcí.
Foto autor| Repro: Magistrát města Č. Budějovice
Region| Jižní Čechy


 
© 2007 NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o.
www.newtonit.cz