NEWTON MEDIA MONITORING NEWTON Media a.s.

Plné znění zprávy

Stát hledá pomoc pro dálnici D3
30.6.2008  Českobudějovický deník  str. 01  Titulní strana
EDWIN OTTA
Připravuje se znění koncesionářské smlouvy

Jižní Čechy/ Pomůže soukromý kapitál státu se stavbou dálnice D3 a navazující rychlostní komunikace na rakouskou hranici? Možná že ano. Přinejmenším se už připravuje návrh koncesionářské smlouvy.
Dopravní spojení jižních Čech s ostatními regiony České republiky je dlouhodobě žalostné. Cesta do Prahy po silnici, ať už přes Tábor nebo přes Písek, bývá často malým dobrodružstvím. Uzavírky, kolony aut a vše ostatní odstrkující kamiony. Takový obrázek skýtá v dopravní špičce hlavně cesta přes Benešov. Aby se urychlilo a zlepšilo alespoň spojení na úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí – České Budějovice – rakouská hranice, chce stát přizvat ke spolupráci soukromé investory podle tzv. programu PPP.
„Je zpracován materiál, který obsahuje základní shrnutí principů koncesionářské smlouvy,“ potvrdila tisková mluvčí ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Dokument nyní čeká upřesňování na základě připomínek zvláštního výboru k PPP projektu dálnice D3. Hotová už je také pracovní verze koncesního projektu, na které spolupracují ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic ČR, a Státní fond dopravní infrastruktury. Dálnici by v podstatě postavil soukromník a stát by ji postupně splácel, asi formou nájmu.
Urychlení by uvítali především řidiči, kteří dnes pravidelně musejí absolvovat zmiňovanou trasu. „U Tábora už je okruh, a je to úplně o něčem jiném,“ říká například Radek Šteiger, který pravidelně absolvuje trasu České Budějovice – Vlašim.
„Projekt se týká výstavby, provozování a údržby nové dálnice a rychlostní silnice v úseku od Veselí nad Lužnicí ke státní hranici,“ přiblížila záměry státu Vápeníková.
Zároveň je ve hře provozování a údržba těch úseků dálnice D3, které již řidičům slouží. Celková délka úseku dálnice a rychlostní komunikace, pro který přichází partnertví státu a soukromníka ve stylu PPP v úvahu je 71,42 kilometru. Celá trasa D3 a R3má měřit 171,4 kilometru.
Stavět v úseku Chotýčany – Kamený Újezd by se mohlo začít v letech 2009 – 2011. Předmětem jednání je však stále ještě zvláštní mýto, které by se mohlo navíc platit na nové silnici.

Region| Jižní Čechy


 
© 2008 NEWTON Media a.s.
www.newtonmedia.cz