|
||||
|
||||
Dálnice D3 (Praha - Tábor – České Budějovice) je rozdělena na dvě základní části – tu, která prochází Středočeským krajem (Praha – Mezno) a druhou, která vede krajem Jihočeským (Mezno – České Budějovice). Státní hranice s Rakouskem nemá překročit jako dálnice, ale jako rychlostní komunikace R3. A jako taková má pokračovat dál na rakouském území. V Jihočeském kraji je část D3 postavena. Sdružení obcí KLID se zaměřuje na Středočeskou dálnici D3 (úseky 0301–0305). Trasu přes Posázaví KLID vidí jako dopravně a ekonomicky neefektivní a z dlouhodobého pohledu jako nevratně devastující.
Než se postaví dálnice, musí proběhnout řada procesů, rozhodnutí, povolení a dokumentování. Abyste se lépe zorientovali, přinášíme vám základní požadavky v časové posloupnosti tak jak musí být splněny:
1987 - dálniční síť byla doplněna o dálnici D3 v trase Praha - České Budějovice - Rakousko 1993 - vláda zrušila všechny předchozí koncepce dálničních sítí a nahradila je novým konceptem Rozvoj dálnic a silnic pro motorová vozidla do roku 2005 (vládní usnesení č. 631/1993) 1996 – vláda žádá od ministerstva dopravy analýzu vedení trasy D3 (vládní usnesení č. 528/1996) 1997 - vláda vyňala dálnici D3 z plánu výstavby dálnic do roku 2005 (vládní usnesení č. 86/1997) 1999 - dálnice D3 se podle strategického materiálu Návrh rozvoje dopravních sítí v České republice do roku 2010 stala znovu součástí koncepce výstavby dálniční sítě České republiky (vládní usnesení č. 741/1999) 2002 - sdružení obcí Klid předložilo alternativní studii PROMIKA (zpracoval Atelier Promika 08/2001) 2003 - vznikl rozpor mezi Ministerstvem životního prostředí (prosazujícím variantu Zenkl - Vyhnálek) a Krajským úřadem Středočeského kraje (prosazujícím variantu stabilizovanou) 2005 - vláda. rozhodla o výběru koridoru pro dálnici D3 ve variantě stabilizované (vládní usnesení č. 1643/2005) 2006 - zastupitelé Středočeského kraje schválili územní plány velkých územních celků Benešovska a Pražského regionu, které počítají s výstavbou dálnice D3 v takzvané stabilizované variantě 2007 – jako nesouhlas s trasováním dálnice D3 Posázavím, prosadil ministr životního prostředí Martin Bursík zřízení speciální tzv. expertní komise, která má vyhodnotit variantní řešení výstavby dálnice D3 ve Středočeském kraji (vládní usnesení č. 1064/2007) 2009 – 8. prosince 2009 byly expertní komisí přijaty následující závěry k dálnici D3 ve Středočeském kraji - západní variantu vedení dálnice D3 ve Středočeském kraji preferuje pět členů skupiny odborníků, východní variantu preferují čtyři odborníci. SWOT analýza
2008 - Politika územního rozvoje České republiky - návrh
2008 - Návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2008
2007 - Operační program Doprava
2006 - Koncepce státní politiky cestovního ruchu České republiky 2007-2013
2006 - Politika územního rozvoje České republiky
2005 - Strategie hospodářského růstu České republiky 2005-2013
2005 - Strategie podpory dopravní obsluhy území
2005 - Dopravní politika České republiky 2005-2013 | ||||
|
||||